CRM met Exact Synergy

CRM als strategie

CRM (Customer Relationship Management) draait om klantrelatiebeheer. Het is een bedrijfsstrategie, waarmee inzicht wordt verkregen in de gegevens en verkoopcijfers van klanten. Het is mogelijk om met CRM je klantenbestand te vergroten en bestaande klanten aan je te binden.

In Exact Synergy Enterprise richt de CRM oplossing zich hoofdzakelijk op B2B (business to business). Bedrijven met verscheidene afdelingen kunnen beter samenwerken dezelfde klanten.

Deze oplossing biedt de mogelijkheid dat medewerkers alle informatie over relaties centraal kunnen opslaan. Relaties zijn partners, huidige en potentiële klanten, concurrenten et cetera. Deze informatie kan makkelijk door collega’s worden opgevraagd en waar nodig uitgebreid. Het bespaart tijd. Het hele systeem hoeft niet meer worden doorzocht. Er kan meer tijd besteed worden aan werk dat echt gedaan moet worden. Denk aan relaties met klanten onderhouden en uitbouwen, relaties met nieuwe klanten leggen. Relatiegegevens zijn makkelijker te raadplegen en aan te vullen.

Leads

Wanneer een bedrijf een aantal potentiele klanten (leads) heeft binnengehaald, is het van belang dat deze leads in Exact Synergy actief en beschikbaar zijn. Belangrijk is dat de juiste informatie in het systeem staat, het opvolgen van leads kost immers tijd en geld. Tevens is het van belang dat gegevens niet dubbel in het systeem staan, zo kan voorkomen worden dat belangrijke informatie niet gezien wordt, omdat het elders geregistreerd staat.

Offertes

Een offerte kan opgesteld worden wanneer een relatie kenbaar heeft gemaakt interesse in de producten of diensten te hebben.

Marketing campagnes

Campagne management is een term dat verwijst naar het beheren en volgen van verschillende soorten marketingactiviteiten. Die met een specifieke marketingcampagne verband houden.

Het automatiseren van de verkoop forecast (SFA)

Bedrijven kunnen dankzij SFA (Sales force automation) software hun verkoopactiviteiten automatiseren, organiseren en volgen. SFA bevat verschillende activiteiten. Het beheren van contactpersonen en relaties, het bijhouden van leads, het bijhouden van verkoopkansen en het beheren van activiteiten. Per campagne worden activiteiten vaak gevolgd. Hierdoor kan het bedrijf het succes meten van de campagne. Dat wordt gemeten op basis van het percentage klanten dat op den duur de gewenste handelingen uitvoert.

Mobiele app

Alle gegevens altijd bij de hand met de Exact CRM app. Systematisch bent u op de hoogte hoe het met uw verkoopkansen ervoor staat. Wat er bij klanten speelt en wat u moet doen om een belangrijke deal binnen te halen. Alle belangrijke klantinformatie altijd binnen handbereik in de app. Zie voor Exact CRM app de volgende blog Exact CRM app.